Workshop 'Baas in eigen webshop'


Tue, 15/03/2011 - 05:30 -- mmelis

2Value Workshop Baas in eigen webshop

Verantwoording

De cursus is opgezet naar een idee van de VNT. Informatie over de achtergrond:

VNT (Verbond Nederlandse Tussenpersonen)

dhr. M. Noordhoek

De Lairessestraat 131 - 135

1075 HJ Amsterdam

Welke praktische handigheidjes we de cursisten meegeven in een ééndaags workshop, kun je hieronder lezen.

Open deur

De titel van de workshop 'Baas in eigen webshop' lijkt een open deur. Niets is minder waar. Bij het runnen van een succesvolle webshop hoort besef. In een vroeg stadium van het opzetten van een webshop worden keuzes gemaakt. Bewust en onbewust.

De baas blijven

Het gevolg van verkeerde keuzes is vaak dat je controle verliest. Dat kan zijn over systeem, over geld en over tijd. En niets is vervelender dan op zeker moment te beseffen dat je vast zit. Om eruit te komen, moeten ondernemers vaak onverwacht investeringen afschrijven, worden ze teruggeworpen in de tijd en kosten veranderingen aan de site en shop nog extra geld ook. Dat gaan we op alle hoofdpunten van het runnen van een webshop voorkomen. In één dag is het voornaamste geregeld.

Onderwerpen

We rijgen de volgende voor tussenpersonen belangrijke zaken door ons praktische programma:

  • Verkoopkanaal conflicten? Zo oplossen
  • Klanten binden en verkoop verhogen
  • Voorraadbeheer
  • Logistieke oplossingen
  • Waaraan voldoet een goede productpagina
  • Internet Marketing en marktpositionering
  • Social media voor je laten werken
  • Wat kost een webshop?!

Programma

2Value doceert in blokken van 1.5 uur:

  1. Webshops en keuzevrijheid: welk type webshop past bij type, omvang, en levensfase van jouw bedrijf. Hoe vertaal je je doelstellingen in een Google vindbaarheid.Na dit blok kan de cursist zelf acties op het web uitvoeren in combinatie met de eigen site. Het verkeer naar de eigen site (en dan speciaal relevante bezoekers) wordt zelfs vergroot.
  2. Zekerheid in bedrijf: support na oplevering, fullfillment, en schaalbaarheid Na dit blok kan de cursist toekomstvaste beschrijvingen en gegevensverzamelingen opbouwen.Het zijn de eerste stappen om het eigen assortiment in welke webshop dan ook te kunnen (her)gebruiken.
  3. Aansluiting bij de rest van de internetwereld: LinkedIn, Twitter, Facebook, Google, Skype, etc., etc.Na dit blok heeft de cursist met bestaande of nieuwe accounts in social media terzake doende collega's bereikt en gelinkt en de producten e-marketing-”wijs” onder de aandacht gebracht.
  4. Internet marketing en marktpositionering: businessconcepten implementeren in je shop, nieuwsbrieven, addwords, winning concepts en wat kun je zelf doen?!Wat kun je zelf doen, maar wat kun je anderen zonder kosten laten doen, is nog veel interessanter...
Na dit blok kent de cursist de weg naar communityvorming en gebruikersparticipatie en heeft de route een stukje verkend.

Data

De workshop vindt plaats op woensdag 18 mei in Hotel de Witte Bergen in Eemnes.

Blok 1 – 9.30u / 11.00u

Blok 2 – 11.30u / 13.00u

Blok 3 – 13.30u / 14.00u

Blok 4 – 14.30u / 16.00u

Dezelfde workshop vindt verdeeld over twee dagen plaats aan de Volksuniversiteit Utrecht.

Zaterdag 4 juni:

Blok 1 – 9.30u / 11.00u

Blok 2 – 11.30u / 13.00u

Zaterdag 11 juni:

Blok 3 – 9.30u / 11.00u

Blok 4 – 11.30u / 13.00u